Friday, December 25, 2009

Apa Itu Affiliate

Perniagaan Internet-Buat Duit Dari InternetSalam kepada semua pembaca.
Untuk kali ini kami ingin berkongsi satu informasi dengan anda semua mengenai dunia perniagaan internet:- bagaimana kita semua dapat menjana income atau buat duit dari penjualan produk digital ataupun dipanggil ebook juga termasuklah perisian2 komputer.

Anda semua mungkin sudah sedia maklum mengenai apakah itu Resell Rights dan Affiliate kan? Di sini saya terangkan secara ringkas mengenai apakah definisi Resell Rights tersebut. Terdapat 2 jenis kategori Resell Rights:

RR-Normal Resell Rights: Selepas anda beli produk tersebut, anda boleh menjualnya kepada orang lain. Tetapi pembeli produk drpd anda itu tidak dibenarkan untuk menjualnya kembali (melainkan anda memberi kebenaran RR tersebut pd pembeli anda juga-100% Resell Rights).

MRR-Master Resell Rights: Bila anda membeli satu produk yg memberikan hak MRR (Master Resell Rights) ini, anda bukan shj boleh menjualnya kembali pd orang lain, tapi secara automatiknya orang yg membeli dr anda itu boleh menjual peroduk itu kpd orang lain pula.

Oklah, sekarang mungkin anda sudah faham serba sedikit mengenai jenis2 hak jualan semula ini. Sebenarnya banyak potensi menjana pendapatan atau buat duit dari lesen penjualan semula produk internet ini. Apa tidaknya, anda boleh menjual kembali produk tersebut dengan memperolehi 100% keuntungan untuk diri anda seorang. Sebagai contohnya, seseorang IM (Internet Marketer) menjual produknya pd anda yg bernilai RM50 dan disertakan sekali dgn lesen MRR utk anda. So apa lagi, anda boleh menjual kembali produk tersebut dengan mendapat 100% profit untuk anda sendiri. Tidak perlu berkongsi dgn tuan punya produk tersebut.

Tetapi berlainan pula dengan sistem Affiliate. Secara ringkasnya program affiliate adalah satu program perniagaan internet (buat duit) di mana anda mendatarkan diri anda dgn seseorang tuan punya produk tersebut dan membantu mempromosikan produk tersebut pd orang lain. Kebiasannya apabila anda join, anda akan dibekalkan dgn link referal unik bg merekod hasil jualan yg datang dari link affiliate anda. Program affiliate ini kebiasaanya berdasarkan Pay-Per-Sale basis. Anda akan dibayar komisyen apabila terdapat jualan produk yg berlaku melalui link affiliate anda. Kadar bayaran pula adalah tidak menentu, kemungkinan adalah 1/3 dari harga asal produk tersebut, ada juga 1/2 dari harga produk dan macam2 lagi. Kesemuanya bergantung pd author produk tersebut dan juga harga produk.

Jadi, apakah pilihan anda untuk menjana pendapatan dari internet? Buat duit dgn produk sendiri? Buat duit dgn program affiliate? Buat duit dengan Adsense? atau ? Jomkongsi pendapat anda!
Sementara itu, kami juga ada melancarkan satu sale pakej perisian (tools) yg amat berguna untuk IM semua. Untuk pengetahuan semua, kami mempunyai lesen MRR untuk pakej ini (keahlian seumur hidup VIP produk MRR). Oleh itu, kami ingin mengajak anda semua sama2 menjana pendapatan/buat duit melalui program affiliate kami. Komisyen setinggi 1/3 dari harga jualan akan diberi utk setiap sales. Buat masa ini, sudah ada yg. mendapat komisyen dari jualan pakej ini, dan sbg notis: kami akan membayar komisyen anda setiap 15hb. Sebaliknya, jika anda mahu menjual semula produk ini dan memperoleh 100% hasil jualan, kami cadangkan anda mendapatkan produk ini (100% Hak Jualan Semula) sementara masih dalam harga promosi! Jadi apa tunggu lagi, jom buat duit dgn join affiliate kami atau dapatkan produk ini beserta 100% Resell Rights sekarang juga! :)

Sumber: Jomkonsi

No comments:

Post a Comment

| Beranda | Download | Artikel | Resensi | Koleksi | Buku Tamu | Tentang Kami | Hubungi Kami |